پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118535
کاهش جعل اوراق هويتي با کارت هوشمند ملي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2468

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرهنگ فريدون رهبريان اظهار داشت: کلاهبرداران و جاعلان اقدام به سوء استفاده از اعتماد طعمه‌هاي خود مي‌کنند. اين افراد با ادعاهاي واهي مدعي مي‌شوند مي‌توانند به راحتي با جعل برخي از اسناد از جمله مدارک تحصيلي موقعيت‌هاي خوبي را براي افراد فراهم کنند.

وي ادامه داد: فعاليت جاعلان بيشتر روي روان افراد است چرا که مي‌خواهند در کمترين زمان با دريافت مبالغ هنگفتي اسناد جعلي را در اختيار طعمه‌هاي خود قرار دهند. اين دسته از افراد به راحتي مي دانند که اسناد جعل شده پس از ارايه قابل شناسايي است.

به گفته معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي، استفاده از کارت ملي هوشمند و تجميع اطلاعات در آن مي‌تواند يکي از موثرترين راه‌هاي کاهش جعل اسناد باشد.

وي با بيان اين که کارت‌هاي پايان خدمت و گذرنامه‌هاي الکترونيکي قابل جعل نيست افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در نيروي انتظامي جاعلان ديگر نمي‌توانند کارتهاي پايان خدمت را جعل کنند. اگرچه ممکن است عده‌اي مدارک جعلي را براي دريافت اين مدارک ارايه کنند.

رهبريان با اعلام کاهش موارد جعل در کشور گفت: مدارک تحصيلي، اوراق هويتي و اسناد بانکي بيشترين موارد جعل را در کشور تشکيل مي‌دهند.

مرجع : خبرگزاري مهر

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html